by Angela Zacarias

23.7.13

Mini Moments

We are going on holiday for nearly 3 weeks: we will have very limited internet, no TV, no schedules and no routine. We will get to know new places for a few days and then, the warm hearts of our families will be waiting for us in Portugal.

I will return full of energy and for sure, I will bring back with me photos from amazing places and people.

This photo was taken last Sunday and I ask you, could she be any cuter?
This baby is really pretty! The full session is coming in 3 weeks (or maybe before if I manage).

Enjoy your summer holidays!


**

Vamos de férias por quase 3 semanas, finalmente! Pouca internet, sem televisão, horários, rotinas... Vamos conhecer novos sítios e depois correr para os braços da nossa famílias e amigos no Algarve. Já me estou a ver nas praias de areal branco, sem fim à vista. Como eu tenho saudades do meu Algarve, aquele cheio de recantos que só a mim/nós nos pertence. Voltarei cheia de energia e prometo, com fotografias de lugares e pessoas únicos.

Esta foto foi tirada no Domingo passado e digam lá, esta bébé é linda não é?! Irei colocar mais fotos sobre a sessão em 3 semanas (ou antes, se conseguir).

Saboreiem as vossas férias, se for caso disso!

21.7.13

Let´s go for a walk? ... Ladies and Gentlemens, the charming Valletta!

A promise is a promise... So here we go with some photos from Valletta. It is one of my favourite places ever and always will be, as it is super special and unique. When you think about a capital city, you will most likely think of big streets, parks, huge buildings, lots of traffic, trams, subways, busy people, shopping paradise, countless museums, lots of things going on at the same time... well, Valletta is just the opposite. Life is slow in Valletta.

The city was built in the sixteenth century on a peninsula and inside a fortification. All buildings were built in stone and you will not find much contemporary architecture. Valletta is full of history and that's why it is so charming.

The city is being preserved "slowly slowly", but I'm glad to see they are doing it in the right way. Although it is quite a small city, it is impossible to show all of Valletta in one blog post, so most likely, this will be just the first of many about this beautiful place.

This weekend was the Jazz Festival just next to the sea. We took some drinks, snacks and enjoyed the event with some friends. All in all, a lovely summer's evening...

**

Promessa é promessa! Aqui está um post sobre um dos sítios que mais adoro de todo o sempre: Valletta. Quando pensamos numa capital vem-nos à ideia uma cidade enorme, com metro,electricos, pessoas que andam à velocidade da luz, imensos museus e coisas a acontecerem ao mesmo tempo... bem, Valletta é precisamente o oposto. Aqui a vida decorre com a calma de quem saboreia a vida.

A "cidade" (coloco entre as aspas, pois pela dimensão mais parece uma aldeia, o quando muito uma vila ) foi erguida no século XVI entre muralhas e numa peninsula. Todos os edifícios são de pedra e arquitectura contemporânea é quase inexistente. Valletta respira história em cada canto e é por isso que tem um charme especial.

Tem sido preservada muitoooo lentamente e ainda tem muitos edifícios a necessitarem de restauro, mas fico feliz por ver que pelo menos tentam preservar a originalidade da cidade. Este será apenas um dos muitos post sobre Valletta, por isso, não iremos perder mais tempo a tagalerar. Vamos dar uma voltinha por este sítio tão único?!
























18.7.13

New Work// 1 + 1 = 3

This photo session almost did not take place! Last February I went to Lisbon to visit a great friend of mine and take some photos. My camera, however, was stubborn and did not switch on that day (battery issue, I got to know afterwards). What a fright!
We decided to shoot some photos anyway. Although Rosário´s camera doesn´t have many creative modes and the quality is not that great, we still managed to capture some precious moments...

Looking forward to meet baby Afonso.

**

Esta sessão fotográfica esteve mesmo quase para não sair! Quando fomos a Portugal em Fevereiro, num pulinho fui a Lisboa visitar uma amiga muito querida e fazermos algumas fotografias. O problema começou ainda no Algarve quando me apercebi que tinha deixado o carregador da máquina em Malta e estava a ficar sem bateria. Resolvi ir a uma loja da especialidade e pedir encarecidamente que a carregassem. Quando voltei a colocá-la na máquina certifiquei-me que estava prevenida e não utilizei mais.
Qual foi o meu susto, quando toda entusiasmada para começarmos a sessão a máquina não ligou! Nem por nada ela dava sinais de vida. Tenho mil cuidados, como se fosse a maior preciosidade que guardo e na hora H, ela faz-me uma destas. Bem, mesmo de coração apertado decidimos não desistir e utilizar a máquina da Rosário, que mesmo não tendo muitas opções criativas, permitiu guardarmos momentos preciosos como estes...

Desejosa de conhecer o baby Afonso.










21.6.13

New Work// The Girls!

Two girls . Two best friends . Old Stories. New adventures!
 













8.6.13

New Work// Love you to the moon and back

From the belly to the world ...  such a cute little one!

**

Da barriga para o mundo, este pequenino mega fofo!